Městský úřad Odry vydává, s platností od 18.9.2024 do 14.10.2024, 23:59 hod., opatření obecné povahy o dočasném vyloučení vstupu do lesa (zákaz vstupu do lesa).
Opatření obecné povahy je vydáváno v zájmu zdraví a bezpečnosti fyzických osob, vzhledem k poškození porostů silnými větry a podmáčení půdy z důvodu vysokých srážkových úhrnů a možnosti vývratů a pádů stromů a větví, když hrozí bezprostřední ohrožení zdraví a bezpečnosti osob.
Žádost o zápis změny vlastníka silničního vozidla
Tato situace se týká změny vlastníka vozidla po prodeji, darování, dědictví apod.
Oprávněnou osobou k jednání je obecně fyzická nebo právnická osoba zapsaná v registru vozidel jako dosavadní vlastník vozidla, nový vlastník a nový provozovatel u převodu vlastnického práva k vozidlu (např. prodej, darování).
Jednat může i osoba zmocněná písemně provozovatelem nebo vlastníkem vozidla; u přechodu vlastnického práva (např. dědictví) nový vlastník.
Společná žádost dosavadního a nového vlastníka (provozovatele, není-li totožný s dosavadním nebo s novým vlastníkem) a splnění všech požadovaných náležitostí.
Podáním písemné žádosti o zápis změny vlastníka silničního vozidla na příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností (ORP) v místě aktuálního pobytu nebo sídla provozovatele.
Obraťte se na obecní úřad obce s rozšířenou působností, v jehož územním obvodu má provozovatel motorového nebo přípojného vozidla bydliště nebo místo podnikání, liší-li se od bydliště, nebo sídlo; v Praze na Magistrát hlavního města Prahy.
Je třeba předložit:
doklad totožnosti v originále (občanský průkaz, pas),
doklady a dokumenty stanovené v § 8 odst. 4 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, ve znění pozdějších předpisů:
technický průkaz vozidla,
osvědčení o registraci vozidla,
zelenou kartu,
protokol o evidenční kontrole (ne starší 14 dnů).
U firemních vozidel předložte také originál nebo ověřenou kopii živnostenského oprávnění nebo výpisu z obchodního rejstříku.
Formulář - "Žádost o zápis změny vlastníka silničního vozidla" je k dispozici na obecních úřadech obcí s rozšířenou působností nebo na internetových stránkách Ministerstva dopravy.
Správní poplatek činí - u motorového vozidla s nejméně 4 koly - 800 Kč (pol. 26 zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů); další poplatky jsou odvislé od počtu kol vozidla.
Žádost o zápis změny vlastníka silničního vozidla je možné vyřídit na počkání; v komplikovanějších případech se postupuje dle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, kde je obvyklá lhůta vyřízení stanovena do 30 dnů.
Dalším účastníkem může být zmocněnec (s plnou mocí k provedení úkonu) nebo leasingová společnost.
Žádost o zápis změny vlastníka silničního vozidla se podává do 10 pracovních dnů ode dne:
převodu vlastnického práva k silničnímu vozidlu, nebo
přechodu vlastnického práva k silničnímu vozidlu nebo nabytí právní moci rozhodnutí soudu v dědickém řízení.
Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
Zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, ve znění pozdějších předpisů
Opravné prostředky jsou řešeny v souladu se zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, a uplatňují se na příslušném úřadu.
Dle § 83 a § 83a zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, ve znění pozdějších předpisů, není-li dodržena lhůta dle bodu 15, lze uložit pokutu až do výše 50 000 Kč.
11.05.2015
Bez časového omezení.